Kettlebell en bodyweight workout

De Kettlebell is de uitvinding van de laatste jaren! In de westerse landen dan, want de kettlebell wordt in Rusland al vele jaren succesvol gebruikt door topsporters, speciale eenheden van politie en leger en zelfs door kinderen. Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt Kettlebell training het mogelijk om kracht, flexibiliteit, stabiliteit en het cardiovasculaire systeem in één keer trainen. De oefeningen zijn voor iedereen eenvoudig te leren en zeer veelzijdig. Kettlebell training is een korte maar explosieve training en heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van o.a. afslanken, het vergroten van kracht en het opbouwen van zowel conditie als spiermassa is dan ook enorm.

Of het nu gaat om conditie verbeteren, sterker worden of afvallen. De training is geschikt voor iedereen en je hebt gegarandeerd resultaat.

De essentie van de Kettlebell en de bodyweight workout training zit in haar intensiteit en eenvoud. Bij alle trainingen wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Wanneer dit op een hoge intensiteit gebeurt, levert de training, naast een toename van kracht, een cardiovasculaire prikkel op. Het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien dat je met deze intensieve vorm van krachttraining tevens je conditie verbetert.

De trainingen vinden in groepsverband plaats van slechts 30 minuten en altijd onder begeleiding van een bekwaam instructeur. Tijdens de training wordt nauwlettend de juiste uitvoering van de oefeningen in de gate gehouden. Met behulp van kettlebells en met gebruik van eigen lichaamsgewicht of dat van een partner als weerstand, volgen je een circuittraining waarin diverse onderdelen aan bod komen. Alles op hoge intensiteit, waarbij de arbeid:rust verhouding het mogelijk maakt dat iedereen op maximaal vermogen aan de training kan deelnemen. Voorwaarde voor het snelle resultaat is wel dat je bereid bent om er keihard voor te werken.